پیش به سوی موفقیت

پیش به سوی موفقیت

زندگی زیباست به شرط انکه با چشمی زیبا به آن بنگریم و از لحظه لحظه آن لذت ببریم

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

"تمرین بی‌عملی به زبان ساده و خودمانی"

دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۲، ۰۲:۵۲ ب.ظ

"تمرین بی‌عملی به زبان ساده و خودمانی"
اگر کارورز شمنیزم یا سالکی هستی که به علوم باطنی علاقه داری، باید در طی روز یک وقتی را برای تمرین و عمل‌گرایی در نظر بگیری تا ذهن و فکر و تمرکزت به هدفی که داری یعنی آزادی و بی عیب و نقصی متمرکز شود. خوب یک کارورز شمنیزم تمرین‌های زیادی برای انجام دادن دارد. از حرکات جادویی یا تنسگریتی گرفته تا روش‌های پیاده‌روی و تمرین‌های سکوت درون و مرور دوباره و غیره. بیایید اصلا فرض بگیریم که هیچ کدام از این تمرین‌ها را نمی‌توانید انجام بدهید و اصلا وقتی برای این‌کارها ندارید. یعنی اصلا نمی‌توانید عمل کنید. همه‌ی درها بسته هست و هیچ راهی نیست. 

خوب الان داری چه کار می‌کنی؟ داری این پستم را می‌خوانی و چند ثانیه بعد پستی دیگر و مطلبی دیگر از صفحه‌ها و گروه‌های مختلف و همینطور ادامه می‌دهی و سر آخر ممکن است سرسام بگیری و لعنتی هم به فیسبوک و زاکربرگ بفرستی که اینقدر باعث درگیری ذهنیت شده‌اند. شاید هم‌زمان در حال انجام دو تا کار هستی. 

وقتی برای عمل نداری و نمی‌توانی دست به عمل بزنی؟ خوب دست به عمل نزن. بی‌عملی را پیشه‌ی خودت کن. بزار پیچیده‌اش نکنیم و خودمان را با لغات و مفاهیم شمنیزم در مورد بی عملی سرگرم نکنیم و اسیر بازی‌های ذهنی و کلمات نشویم. بزارید ساده توضیح بدهم که بی عملی چه هست و چطور می‌شود از لحظه‌لحظه‌ی زندگی برای سلوک استفاده کرد.

این پستی که الان در حال خواندش هستید را دوباره بخوانید. این بار از آخر به اول. یعنی بر عکس بخوانید. اگر تبلت یا موبایل دارید آن‌ها را 360 درجه بچرخانید تا کلمات کاملا برعکس شوند. صاف و مستقیم روی صندلی نشسته‌اید. این وضعیت را تغییر بدهید. 90 درجه بچرخید و با گوشه‌ی چشم مطالب را بخوانید. بایستید و ایستاده مطالب را بخوانید. هزاران روش می‌توانید ابداع کنید. 

هر کاری که خلاف عادت‌های معمول زندگیتان باشد می‌شود بی عملی. فرض کنید ساعت 10 صبح هست و مثل ساعت کوک شده‌اید که این وقت روز صبحانه بخورید و ساعت 2 بعد از ظهر ناهار. این وضع رو تغییر بدهید. عادت‌ها رو بشکنید و مثل آدم ماشینی نباشید. همین پستی که فرستادم را روی یک کاغذی بر عکس بنویسید. این بار نه با خودکار یا مداد بلکه با انگشتتان بنویسید. سخت شده نه؟ 

نکته را گرفتید؟ بی عملی هم یه جور عمل هست. پس فکر نکیند حتما باید اتاقی برای تمرین داشته باشید و همه چیز آماده و مهیا باشه تا مثلا بتوانید 20 دقیقه مراقبه کنید. من فقط یک مثال ساده از لحظات مرده‌ی زندگی در فیسبوک زدم. این کار را می‌توانید در لحظه لحظه‌ی زندگی‌ خودتان اجرا کنید. 

شاید بر هم زدن خیلی از عادت‌های معمول زندگی‌تان، عکس‌العمل یا کنجکاوی اطرافیان و مردم را در پی داشته باشد. مثلا در خیابان به جای مستقیم راه رفتن می‌خواهید بر عکس راه بروید. خوب مسلما خیلی از مردم ممکن هست شما را دیوانه بپندارند. خوب چه اهمیتی دارد؟ آن‌ها هم اسیر عادت‌ها هستند. مزیت تو این است که می‌دانی و آگاهی که داری چه کاری انجام می‌دهی و آن‌ها حتی نمی‌دانند که در حال راه رفتن هستند.

بی عملی در ساده‌ترین تعریف یعنی شکستن عادت‌های معمول زندگی و گسترش آگاهی در لحظه‌لحظه‌ی زندگی. انرژی و اقتداری که بی عملی به دنبال خود دارد مثال زدنی است. همین الان شروع کنید و نتیجه را ببینید. 

سرشار از اقتدار باشید 

برگرفته از پیج کارلوس کاستاندا (Carlos Castaneda)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی