پیش به سوی موفقیت

پیش به سوی موفقیت

زندگی زیباست به شرط انکه با چشمی زیبا به آن بنگریم و از لحظه لحظه آن لذت ببریم

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

20 قانون طلایی پول برای کسب ثروت - بخش 5

چهارشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۰۷:۱۷ ب.ظ

9 . قانون حفظ پول

قانون حفظ پول بیان می‌کند که آینده مالی شما ربطی به میزان درآمد شما ندارد، بلکه مقدار پولی که حفظ و پس‌انداز می‌کنید تعیین‌کننده آینده مالی شماست.

بیست-قانون-پول-برای-کسب-ثروت-بخش-پنجم

ثروت یعنی مقدار پولی که می‌توانید حفظ کنید، نه آن پولی که بدست می‌آورید.

بسیاری از مردم درآمد بالایی دارند ولی بخاطر اینکه پول خود را به خوبی مدیریت نمی‌کنند و برای کارهای غیرضروری هزینه می‌کنند، در ورشکستگی و بی‌پولی بازنشسته می‌شوند.

از طرف دیگر، کسانی هم هستند که درآمد بالایی ندارند، اما چون از پول خود عاقلانه استفاده می‌کنند و آن را حفظ می‌کنند، قادر هستند با ثروت خیلی خوبی بازنشسته شوند و باقیمانده عمر خود را در آسایش بگذرانند.

بنابراین اگر می‌خواهید در زندگی به موفقیت مالی دست پیدا کنید، هدفتان باید حفظ پول باشد نه خرج کردن آن، چون در غیر این صورت، هرگز قادر نخواهید بود ثروتی فراهم آورید و آن را توسعه دهید.

تفاوت بین ثروتمند و فقیر

افراد موفق در زمینه مالی کسانی هستند که در کاهش هزینه‌ها و حفظ پول برای آینده استاد هستند. وقتی‌که لازم باشد پولی خرج ‌کنند، عمدتاً روی دارایی‌های سرمایه‌ای (چیزهایی که با گذشت زمان باارزش‌تر می‌شوند) تمرکز می‌کنند نه اینکه چیزهای بی‌ارزش (چیزهایی که با گذشت زمان ارزش خود را از دست می‌دهد) بخرند.

این کار باعث می‌شود در شرایط سخت اقتصادی اگر شغل خود را از دست دادند، همیشه نقطه اتکایی داشته باشند.

بیست-قانون-پول-برای-کسب-ثروت-بخش-پنجم

ثروتمندان در کاهش هزینه‌ها و پس‌انداز پول برای روزهای سخت استاد هستند.

سرمایه‌ای که مشخصاً برای این کار کنار گذاشته می‌شود به نام صندوق ذخیره اضطراری یا به قول معروف پس‌انداز روز مبادا تعریف می‌شود، و معمولاً شامل حداقل 6 ماه از حقوق شخص است که آن اندازه پول فراهم می‌کند که در این شرایط بتوانید سطح استاندارد زندگی خود را حفظ کنید و دنبال شغل جدیدی باشید.

کسانی که از لحاظ مالی موفق نیستند، دقیقاً نقطه مقابل افراد ثروتمند عمل می‌کنند. آنها استاد پول خرج کردن هستند تا جائیکه مطمئن شوند هیچ چیز برای آینده باقی نمانده است. آنها برای امروز زندگی می‌کنند و توجهی به آینده مالی درازمدت خود ندارند.

وقتی که شرایط اقتصادی بغرنج می‌شود یا اینکه بیکار می‌شوند، تازه می‌فهمند که پشتوانه‌ای ندارند تا به آن تکیه کنند و مجبور می‌شوند به موسسات خیریه پناه ببرند.

نتیجه‌گیری

شما زمانی ثروتمند می‌شوید که دارایی‌های باارزش جمع کنید و بدهی‌ها و تعهدات مالی خود را کاهش دهید.

هر کسی می‌تواند ثروتمند شود، حتی کسانی که حقوق پایینی دارند، فقط باید بتوانند بیشتر پس‌انداز کنند و کمتر خرج کنند. ولی اگر خرج‌تان بیش از دخل‌تان باشد، حتی حقوق بالا هم کافی نیست که شما را ثروتمند کند.

10 . قانون پارکینسون

وقتی پای آینده درازمدت مالی به میان می‌آید، قانون پارکینسون نسبت به بقیه قوانین اهمیت بیشتری دارد.

این قانون به سادگی بیان می‌کند که هر چقدر درآمد شما افزایش می‌یابد به همان نسبت هم هزینه‌های شما افزایش می‌یابد، و توضیح می‌دهد که چرا بسیاری از مردم با وجود درآمد بالا، در فقر بازنشسته می‌شوند.

بیست-قانون-پول-برای-کسب-ثروت-بخش-پنجم

قانون پارکینسون می‌گوید هزینه‌های شما متناسب با درآمد شما افزایش می‌یابد.

شما احتمالاً شواهدی از قانون پارکینسون در زندگی خود پیدا می‌کنید، طوری که در حال حاضر احیاناً درآمد خیلی بیشتری نسبت به شروع کار خود دارید.

با این حال، علیرغم این افزایش درآمد، همیشه به نظر می‌آید نیاز دارید تا آخرین اسکناس از پول خود را خرج کنید تا سطح زندگی فعلی خود را حفظ کنید.

هرجقدر درآمد داشته باشید باز هم به نظر کافی نیست، و شما همیشه خود را کم و بیش در همان وضعیت مالی سابق می‌بینید.

شکستن قانون پارکینسون

برای اینکه به استقلال مالی برسید باید آگاهانه تلاش کنید تا این قانون را بشکنید.

این کار در صورتی امکان‌پذیر است که اشتهای خود را برای خرج کردن همه‌ی پول‌تان کاهش دهید و بجای آن خود را ملزم به پس‌انداز پول بنمایید.

مادامیکه مطیع قانون پارکینسون باشید، هرگز به موفقیت مالی در زندگی خود نمی‌رسید.

بیست-قانون-پول-برای-کسب-ثروت-بخش-پنجم

قانون پارکینسون در صورتی شکسته می‌شود که رشد هزینه‌های شما کمتر از رشد درآمد شما باشد.

یکی از بهترین روشهای شکستن قانون پارکینسون این است که نرخ رشد هزینه‌های خود را کمتر از رشد درآمد خود در نظر بگیرید، مثلاً اگر درآمد شما سالانه 20% افزایش می‌یابد شما 10% هزینه‌های خود را افزایش دهید و سپس ما به التفاوت را پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری کنید.

اگر بتوانید درآمد و هزینه‌های خود را بدین شکل تفکیک کنید، می‌توانید سطح زندگی خود را ارتقا دهید و هم‌زمان مطمئن باشید آینده مالی شما تامین است.

بنابراین از این دیدگاه به قانون پارکینسون بنگرید و تلاش کنید بخشی از افزایش درآمد را پس‌انداز کنید، نه اینکه گرفتار عادت خرج بیشتر همزمان با درآمد بیشتر شوید.

جمع‌بندی

وقتی که درآمد شما افزایش می‌یابد دوست دارید بیشتر خرج کنید، که در نتیجه در همان وضعیت مالی در طول زندگی خود باقی می‌مانید.

برای اینکه ثروتمند شوید باید توانایی جمع‌آوری ثروت را در خود تقویت کنید و مطمئن باشید نرخ افزایش هزینه‌های شما کمتر از نرخ افزایش درآمد شماست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی