پیش به سوی موفقیت

پیش به سوی موفقیت

زندگی زیباست به شرط انکه با چشمی زیبا به آن بنگریم و از لحظه لحظه آن لذت ببریم

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

20 قانون طلایی پول برای کسب ثروت - بخش 2

چهارشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۰۷:۰۶ ب.ظ

3 . قانون انتظارات

قانون انتظارات شدیداً تحت تاثیر قانون دوم یعنی قانون اعتقاد قرار دارد، زیرا این قانون بیان می‌کند چیزی را که در زندگی انتظار رخ دادن آن را دارید سرانجام پیش‌بینی شما به وقوع می‌پیوندد و برایتان رخ خواهد داد.

این بدان معنیست که شما همیشه با تفکر و صحبت در مورد اتفاقاتی که منتظر وقوع آن هستید، مانند یک پیشگو برای خودتان عمل می‌کنید.

وقتیکه انتظار نتایج خوبی در زندگی خود دارید، معمولاً اتفاقات خوب رخ می‌دهد. و وقتیکه می‌ترسید اتفاقات بدی رخ دهد، اتفاقات بد برایتان رخ می‌دهد.

وقتیکه در مورد پول صحبت می‌شود، ثروتمندان انتظار یک زندگی سرشار از موفقیتهای مالی و افزایش ثروت خالص‌شان دارند. درحالیکه اکثریت مردم که ثروتمند نیستند، از خودشان انتظار تلاش مضاعف برای حفظ پولشان و صرفاً درآمدی به اندازه گذران زندگی خود دارند.

زیبایی این قانون این است که انتظارات شما تا حد زیادی در کنترل شماست. یعنی اینکه می‌توانید تصمیم بگیرید که انتظار دارید فقیر باشید یا اینکه خوشبخت باشید.

تصور شما چیست؟

انتظارات شما درباره‌ی پول، بر حسب تصورات ذهنی شما تعیین و تبیین می‌شود.

برخی از مردم تصویرسازی ذهنی بسیار شفافی دارند و می‌توانند زندگی آینده‌شان را بروشنی تصور کنند. خواه بدست آوردن حقوق شش رقمی باشد، یا اندوختن ثروت مادی، آنها می‌توانند خواسته‌هایشان را در ذهن تصویر کنند و بدنبال سعی و تلاش برای دستیابی بدان باشند زیرا انتظار دارند یک روز بدان دست یابند.

اما ناموفقها عموماً تصور ذهنی محدودی دارند که باعث می‌شود توجه‌شان معطوف به زمان حال و رضایتمندی از نیازهای لحظه‌ای آنها شود.

در نتیجه، انتظارات مالی آنها هم محدود می‌شود، که در نهایت به یک زندگی معمولی ختم می‌شود.

اگر می‌خواهید موفقیتهای بزرگ مالی در زندگی خود داشته باشید پس باید بزرگ فکر کنید و انتظار بهترینها را داشته باشید، زیرا آنچه انتظار وقوع آن را دارید تا حد زیادی تعیین‌کننده‌ی میزان و نحوه فعالیت شما برای دستیابی بدانها می‎‌باشد.

بعنوان مثال، ریچارد برانسون، میلیاردی از بریتانیا، سراسر عمرش را در رویاهای بزرگ بود. او در این آرزو بود که رکورددار باشد، مالک فروشگاههای خرده‌فروشی در دنیا و مالک یک ایرلاین باشد. آرزوی اخیر او این است که توریسم فضایی را برای مردم عادی امکانپذیر کند.

اگر ریچارد برانسون سطح انتظارات پایینی داشت احتمالاً هرگز فکر دستیابی به این چیزها را هم نمی‌توانست بکند!

بهمین دلیل است که انتظارات بالا برای آنهایی که می‌خواهند ثروتمند شوند بسیار مهم است، زیرا تا وقتیکه فکر کنید چیزی برای شما امکانپذیر نیست، هرگز تمام تلاشتان را بکار نمی‌گیرید. البته اگر تلاشی بکنید!

نتیجه‌گیری

انتظارات شما تعیین می‌کند که به هر چیز قابل دستیابی که فکرش را بکنید در زندگیتان رخ دهد، و مشخص می‌کند هدف شما چیست آنگاه تلاشتان را در آن جهت بکار می‌گیرید.

هرچه انتظارات شما بالاتر باشد، باید بدنبال سطح بیشتری از ثروت تلاش کنید. ولی داشتن انتظارات بالا کفایت نمی‌کند، همانطور که کسانی که فقط در رویای ثروتمندی هستند و بدنبال تلاش و کار سخت برای رسیدن بدان نیستند، فقط در حد همان رویاپرداز باقی می‌مانند.

4 . قانون جذب

قانون جذب بیان می‌کند که شما در راستای تفکرات برتر خود، می‌توانید اشخاص، رخدادها و اتفاقات تصور شده را در زندگی خود جذب کنید.

به بیانی دیگر، قانون جذب عنوان می‌کند که زندگی کنونی شما انعکاسی از تفکرات و تصورات گذشته شما می‌باشد. بنابراین، برحسب قانون جذب، اگر قادر باشید تفکر خود را تغییر دهید پس می‌توانید زندگی خود را نیز تغییر دهید.

سوای از همه‌ی این 20 قانون پول، قانون جذب بخاطر فیلم " راز "، معروف‌تر و شناخته شده‌تر است.

جذب در عمل

شکی نیست که قانون جذب یکی از عوامل مهم در تعیین وجود پول فراوان در حساب بانکی‌تان یا بالعکس زندگی با حداقل‌ها است.

واقعاً فرقی نمی‌کند که این تغییر بهمراه یک دگرگونی روحی در شما بوجود آید یا توسط تغییر در نحوه تفکراتتان و اقداماتی که انجام می‌دهید. در هر صورت نتیجه همان خواهد شد.

اگر به ثروت بیاندیشید، پس این شانس را دارید که روزی ثروتمند شوید، زیرا شروع به جذب چیزهایی در زندگی‌تان نمودید که کمک به پول درآوردن می‌کند نه پول از دست دادن.

این "جذب" می‌تواند به شکل اطلاعات وارد شود، مثلاً از طریق مطالعه کتابهایی در مورد پول، یا به شکل کمک دیگران، مثل ملاقات با اشخاصی که می‌توانند به شما در دستیابی به اهداف بزرگ مالی کمک کنند.

قانون جذب از طریق افکاری که در ذهن دارید و نتایجی که از از کارهایتان می‌گیرید عمل می‌کند و آنچه که بیشتر بر روی آن تمرکز و تفکر کرده باشید را در نهایت به زندگی شما می‌آورد.

بنابراین اگر افکار فقیرانه داشته باشید، همواره فقیر خواهید ماند، چون اقبال شما اینگونه رقم می‌خورد که چیزهایی به زندگی‌تان جذب می‌کنید که ثروت شما را بر فنا می‌دهند.

این جذب ممکن است بدین شکل هم باشد که در مورد پولتان بی‌مسئولیت می‌شوید و آن را هدر می‌دهید، مثلاً وامهای بانکی با بهره بالا برای خرید کالاهای مصرفی و غیرسرمایه‌ای که خیلی زود بی‌ارزش می‌شوند. یا اینکه زمانی که به فکر ورشکستگی باشید، در نهایت، این چیزیست که به زندگی‌تان جذب خواهید کرد.

نتیجه‌گیری

قانون جذب را با تمرکز حواستان بر چیزهایی که شما را به اهداف بزرگ مالی‌تان نزدیکتر می‌کند در جهتی استفاده کنید که پول بیشتری به زندگی‌تان جذب شود.

این بدان مفهوم نیست که اتفاقات ناخوشایند را نادیده بگیرید، بلکه تفکر غالب شما بایستی بر چیزهایی که می‌خواهید برایتان اتفاق بیفتد باشد نه آنچه را که نمی‌خواهید (مثل ورشکستگی و رکود).

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی