پیش به سوی موفقیت

پیش به سوی موفقیت

زندگی زیباست به شرط انکه با چشمی زیبا به آن بنگریم و از لحظه لحظه آن لذت ببریم

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۱۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۸
فروردين
۹۳

یبوست تنفسی و راهکار درمان آن

در طب سنتی یبوست را ام الامراض یعنی مادر همه مریضی ها می دانند
تقریبا تمام بیمارانی که هرروزه به کلینیک رجوع می کنند مخصوصا افرادی که از ارتروز ارتریت میگرن و افسردگی رنج می برند دچار یبوست مزمن هستند
اما عارضه دیگری که انها را دچار رنج مضاعف می کند و درمان انها را محال می سازد یبوست تنفسی نام دارد که هنوز کسی به ان توجه کافی مبذول نداشته است
هفتاد درصد زایدات بدن ما از طریق تنفس باید دفع شود
البته اگر تنفس کامل داشته باشیم
در غیر این صورت سیستم بدن ما مدام مواد زاید را در چرخه ای معیوب می چرخاند و می چرخاند
راهکارهایی که ما برای درمان یبوست تنفسی به کار می بریم
1.اصلاح ستون فقرات و گردی پشت افراد با استفاده از یو می هو
2.باز کردن مریدین ها ی دوازده گانه مخصوصا ریه و قلب
3.آموزش شیوه صحیح تنفس دیافراگمی
4.اموزش شیوه صحیح نوشیدن اب
5.اصلاح زمان خواب بیمار
6.بادکش اندازی
6.حجامت
7.زالو
8.تمرین بخشایش
9.یوگای خنده
و پس از یک هفته تاثیرات مثبتی در پوست چهره شفافیت موها و برق چشمان،اجابت مزاج مرتب،خواب عمیق و اسوده و نبودن افکار سودایی خبر از بهبود اوضاع درونی فرد می دهد
داوود امین الرعایا

  • ....
۱۷
فروردين
۹۳

زن زیبایی به عقد مرد زاهد و مومنی در آمد.
مرد بسیار قانع بود و زن تحمل این همه ساده زیستی را نداشت.
روزی تاب و توان زن به سر رسید و با عصبانیت رو به مرد گفت: حالا که به خواسته های من توجه نمی کنی، خود به کوچه و برزن می روم تا همگان بدانند که تو چه زنی داری و چگونه به او بی توجهی می کنی، من زر و زیور می خواهم!
مرد در خانه را باز کرد و روبه زن می گوید: برو هر جا دلت می خواهد!
زن با نا باوری از خانه خارج شد، زیبا و زیبنده!
غروب به خانه آمد .
مرد خندان گفت: خوب! شهر چه طور بود؟ رفتی؟ گشتی؟ چه سود که هیچ مردی تو را نگاه نکرد .
زن متعجب گفت: تو از کجا می دانی؟
مرد جواب داد: و نیز می دانم در کوچه پسرکی چادرت را کشید!
زن باز هم متعجب گفت : مگر مرا تعقیب کرده بودی؟
مرد به چشمان زن نگاه کرد و گفت: تمام عمر سعی بر این داشتم تا به ناموس مردم نگاه نیاندازم، مگر یکبار که در کودکی چادر زنی را کشیدم!

  • ....
۱۶
فروردين
۹۳

دانلود کتاب EFT روش آسودگی از احساسات ناخوشایند
 

دانـــلود کــتاب

رمز عبور: mavara.blog.ir

  • ....
۱۶
فروردين
۹۳

تکنیک EFT چی‌ هست و چه کمکی‌ به من می‌کند؟


تکنیک EFT که در فارسی بمعنی‌ "تکنیک رهایی ذهن" است، احساسات مخرّبی که به مرور زمان در ذهن ما انبار شده را تخلیه می‌کند.
چرا ما نیاز داریم این احساسات تخلیه شوند؟
احساسات مخرب باعث مسدود شدن کانالهای انرژی در بدن ما میشوند و از چرخش طبیعی انرژی در بدن ما جلوگیری میکنند که همین مسدودیت کانال‌ها باعث انواع بیماری‌های جسمی‌ و روحی‌ در ما میشود.
چه ناراحتی‌ هایی را می‌توان با EFT ریشه کن کرد؟
انواع بیماری‌های جسمی‌ مانند بیماری قلبی، مغزی، کلیوی، فشار خون بالا، دیابت، استخوان درد، زخم معده و غیره و همین‌طور انواع بیماریها و مسائلی‌ که به دلیل مشکلات روحی‌ بوجود می‌آیند مثل افسردگی، وسواس، اعتماد بنفس پائین، انواع ترس‌ها، اختلالات جویدن ناخن، کندن موهای سر و ابرو ...، اعتیاد، اضافه وزن و چاقی، غلبه بر آزار خاطرات تلخ گذشته و حتی مشکلات مالی که با از بین بردن باورهای محدود میسر میشود را در زمانی‌ بسیار کوتاه (گاهی اوقات در چند دقیقه) ریشه کن می‌کند.


این تکنیک به چه شکل انجام میشود؟
پایهٔ آن کمی‌ شبیه به طبّ سوزنی است که بجای استفاده از سوزن، از انگشتان دستتان استفاده می‌کنید و به نقاط انتهای انرژی که اکثر آنها در صورت است ضربات آرامی وارد و همزمان جملاتی در رابطه با بیماری را تکرار می‌کنید که باعث باز شدن کانالهای انرژی بدن شما و درمان بیماریتان میشود. انجام این تکنیک به حدی ساده است که شما با آشنایی اولیه از آن میتوانید شخصاً برای بیماری‌های ساده‌ی خود از آن کمک بگیرید.
آیا این تکنیک مورد اعتماد است؟
تکنیک EFT سالهاست که در اروپا و بیشتر در آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و میلیونها انسان را بطور طبیعی و بدون دارو از شر بیماری‌های مختلفی‌ که درمان آن به بن‌بست خورده نجات داده است

  • ....
۱۲
فروردين
۹۳

چه عواملی مانع از بخشش ما می‌شود؟

نابخشودن و عفو نکردن دلیل بسیاری از مشکلات ما از جمله مشکلات مادی می باشد. برای مستجاب شدن دعاها لازم است بر خشم و غضب و کینه فائق آئیم. اگر از رنجش و سرزنش همنوع مان دست بر نداریم نمی‌توانیم با حرف زدن در بارة چیزی آن را به دست آوریم و از قدرت دعا برای شفا یافتن بهره جوئیم. تا وقتی که از این حالات خرده‌گیری‌مان خلاص نشویم، دعاهای‌‌مان همچنان مستجاب نخواهند شد.
مسئولان زندان‌ها، روان شناسان و کارکنان مراکز روانی، افرادی را می شناسند که به دلیل نبخشیدن دیگران زندگی‌شان آشفته و سرشار از مشکل شده‌ است. آنان کینه و گله را در دل خود نگاه داشتند و برای انتقام نقشه هایی داشتند. در نهایت آن کینه‌ها را بر سر خودشان فرود آورند.
برای برطرف کردن رنجش، علاوه بر دعاهای این کتاب می‌توان از این عبارات زیر نیز استفاده کرد:
دعای عفو و بخشش برای افرادی که به ما تهمت زده‌اند یا کسانی که به ما جفا کرده اند، بالاترین شکل دعا کردن و در ضمن سخت‌ترین نوع آن است ولی در عوض اجر آورترین دعا و پالایندة روح است.

«خدای درونم اکنون مرا از همة آزردگی‌هایی که نسبت به افراد، مکان‌ها یا چیزهایی که از گذشته و حال دارم آزاد می کند.
خدای درونم اکنون مرا از همة رنجش‌هایی که از جانب دیگران، مکان‌ها یا چیزهایی که از گذشته و حال وجود دارد آزاد می‌کند.
من اکنون جایگاه مناسبم را، با افرادی مناسب، و محیطی مناسب متجلی می‌کنم.
روح درونم، به من قدرت عفو و بخشایش می‌بخشد.
اکنون روح درونم در این شرایط عفو و بخشش کامل را آشکار می‌کند.

وقتی می‌گوئیم او نتیجة اعمال‌اش را می‌بیند و یا او به آنچه سزاوارش بود رسید، باید مراقب باشیم چون این نگرشی است که می‌تواند مانع اجابت دعای‌مان شود. چسبیدن به چنین کینه‌ای مانند آن است که ذغال داغی را در دست نگاه داشته باشیم که تا وقتی رها نکنیم بارها و بارها ما را می سوزاند.
می‌توانیم چنین دعا کنیم:
«من از مسیر تعصب، نفرت یا سرزنش می گذرم و به سوی عشقی مهر آمیز و بخشاینده روان می شوم.
در عشق الهی رنجش، خشونت و قلبی نابخشاینده جایی ندارد.

دعای سرشار از عفو و بخشش، حصارها و موانع مسیر الهی را فرو می ریزد و رمز اجابت دعاست.

  • ....
۱۲
فروردين
۹۳

"چگونگی کار کردن با چاکراه ها و شفای انها "
برای ایجاد هماهنگی در چاکراهها فعال کردن انرزی حیاتی در انها دو راه وجود دارد:
1)از طریق انجام ورزش و تمرینات یوگای مخصوص هر چاکرا
2)از طریق چاکرا درمانی که دارای 7 مرحله است و به فعال شدن و ایجاد توازن و هماهنگی در چاکراها کمک میکند و در نتیجه انرزی حیات در انها فعالانه به جریان می افتد.
برای باز نمودن چاکراها(منابع انرزی)بهتر است با چاکرا درمانی شروع کنید و سپس در راستای ان ازچاکرا یوگا نیز کمک بگیرید

  • ....
۱۲
فروردين
۹۳

"مزایای چاکرا درمانی" :

-باعث میشود که بدن خود را به بهترین نحو به اسودگی و ارامش هدایت کنیم.
-روح را ارامش دهیم.
-در نهایت ارام شدن واقعی را تجربه میکنیم وبدون فشار و نگرانی از گذشته و اینده لحظاتی را در ارامش میاساییم.
-چاکرا را تمیز میکند.
-انرزی را در مسیر مشخص خود به جریان می اندازیم.
-با قسمت های مسدود شده در این چاکراها مبارزه میکند.

" 7 مرحله ی برنامه ی چاکرا درمانی " :

1)رایحه درمانی
2)گیاهان دارویی
3)سنگهای معدنی (سنگ درمانی)
4)گل درمانی
5)ارتعاشات حروف
6)جملات تاکیدی قدرتمند
7)مراقبه و دریافت انرزی از طریق کف دستها

  • ....
۰۸
فروردين
۹۳

دوستان افکار قبل از خواب شبانه تأثیر بسیار زیادی در آرامش روز بعد و همین‌طور رسیدن به خواسته‌های شما دارد. دقایقی قبل از اینکه به خواب بروید، رابطهٔ ذهن خود را با مسائلی‌ که در روزتان گذشته است را قطع کنید و با تمرکز به خواسته‌هایتان از آن یک فیلم سینمایی کوتاه بسازید و آنرا در ذهنتان مرور کنید. تصور کنید به خواسته تان رسیده أید و خوشحالی‌ خودتان و اطرافیانتان را در آن فیلم تجسم کنید که چطور از بدست آوردن هدفتان شادمانی می‌کنید. سعی‌ کنید هیچ فکر دیگری دیدن این فیلم پر آرامش را مختل نکند چون این تمرین به معنی‌ دادن دستورات لازم جهت تسریع بدست آوردن خواسته شما به کائنات است و زمانیکه شما به این صورت و با مرور هدفتان به خواب می‌روید کائنات شروع به مهیا کردن زمینه‌های آشکار شدن هدف شما خواهد کرد و همچنین بدین شکل به خواب رفتن، بدون شک روز بعد روزی بسیار آرام خواهید داشت

  • ....
۰۵
فروردين
۹۳

رها کردن خاطرات بد

اگه به لباس کلاس پنجم دبستانتون فکر کنید، معمولا" هیچ دلبستگی عاطفی به اون ندارین. تنها به چشم یک خاطره به اون نگاه می کنین. همه ی خاطرات ما باید به همین شکل باشند. بگذارید خاطره فقط خاطره بماند. باید سعی کنیم دلبستگیهای عاطفیمون رو با خاطرات بدمون رها کنیم! خیلی از ما در اعماق وجودمون هنوز خاطرات بدمون رو دوست داریم! اگه اینطور نیست پس چرا هنوز گاهگاهی توی خلوتتون به اون فکر می کنید و نمی تونید اونها رو رها کنید؟!
برای این کار اولین کاری که باید انجام بدین ، تهیه ی یک لیست از تمام چیزهایی است که می خواهید رها کنید! لیست خاطرات بد، عادات بد و خلاصه هر چیزی که آزارتون می ده رو بنویسید و زیر اونها بنویسید " من مشتاقم نیاز به وابستگی به همه ی اینها را رها کنم." از خودتون بپرسید چقدر مشتاق انجام این کار هستید؟ به واکنشهای بدن و درونتون توجه کنید. از خودتون بپرسید برای این رها کردن چه کارهایی باید بکنم؟ بعد اینها رو پاره کنید و دور بریزید.

  • ....
۰۵
فروردين
۹۳

دانلود کتاب کامل خود هیپنوتیزم کابوک

بالغ بر 515 صفحه

 

دانـــلـود کــــتـــاب

 

قیمت: 3000 تومان

 

  • ....
۰۵
فروردين
۹۳

نیمه ی تاریک وجود یا سایه:

"کارل یونگ" نیمه ی تاریک وجود را "سایه" می نامد. یونگ گفته: "سایه، آن کسی است که شما نمی خواهید باشید!"
سایه شامل همه ی آن ویژگیهای شخصیتی ماست که سعی می کنیم پنهان و یا نفی کنیم.آن ویژگیهایی که از نظر دوستان و اطرافیان و از همه مهم تر ، خود ما قابل پذیرفتن نیست.

چهره های مختلف سایه:
سایه، چهره های مختلفی داره: ترسو، خشمگین، تنبل، زشت، بی ارزش؛ عیبجو، سلطه جو و.....این فهرست می تونه شامل هر صفتی باشه. هر چه که موجب شرمندگی ماست و وانمود می کنیم که نیستیم. همه ی ویژگیهایی که ازشون بدمون می یاد یا در برابرشون مقاومت می کنیم.
ما در بدو تولد،خودمون رو می پذیریم و دوست داریم، چون پیشداوری نمی کنیم که این ویژگی ما خوبه یا بده.اما به تدریج که بزرگ می شیم، از اطرافیانمون یاد می گیریم که چی خوبه و چی بده. به تدریج یاد می گیریم که بعضی رفتارها باعث می شه قبولمون کنن و بعضی رفتار ها باعث می شه ما رو طرد کنن.ما کم کم ویژگی هامون رو به صورت قابل قبول و غیر قابل قبول تقسیم بندی می کنیم. یعنی از نظر خودمون خوب یا بد. اون وقت به این نتیجه می رسیم که برای این که ، قبولمون داشته باشند، باید خودمون رو از شر صفات بد رها کنیم یا لااقل پنهانشون کنیم!

ما مثل یک قصر بزرگ می مونیم که هزاران اتاق داره. ما هر صفتی رو که فکر می کنیم ما رو غیر قابل قبول می کنه ، به تدریج، در طی سالهای زندگیمون، در اتاق های قصر وجودمون، زندانی می کنیم و به در هر اتاق یک قفل گنده می زنیم تا دیگران متوجه نشن که ما اون صفت بد(بد از نظر ما) رو داریم.

این صفات که ما اون ها رو به بخش پایینی وجودمون می رونیم و در تاریک ترین قسمت وجودمون مخفی می کنیم، نیمه ی تاریک ما رو تشکیل می دن.ما همه ی عمر تلاش می کنیم جوری زندگی کنیم که دیگران ، توجه ی وجود داشتن اون صفات در ما نشن و بدتر از اون ، این که ، حتی خودمون هم از یاد ببریم که اون صفت رو داریم! و این خودش باعث از دست دادن انرژی زیادی می شه.

چرا پنهان کردن برخی صفات در وجودمون( راندن اون ها به قسمتهای تاریک تا هیچ کس ،اون ها رو نبینه) باعث از دست رفتن انرژی ما می شه؟
تمرین: دو تا پرتقال رو توی دستتون بگیرین. تصمیم بگیرین یک ساعت اون دو تا پر تقال رو یه جوری تو دستاتون نگه دارین که نه خودتون و نه دیگران اون ها رو نبینین! اون وقت می بینید چقدر ذهن و وجودتون درگیر می شه و مجبور به صرف انرژی می شید! حالا فکرش رو بکنین برای پنهان کردن صفاتی که در خودمون انکارشون کردیم، چقدر انرژی صرف می کنیم! انگار یک سبد پرتقال رو یک عمر جوری پشتمون قایم کنیم که نه خودمون ببینیم و نه دیگران!

شناخت نیمه ی تاریک وجود به چه دردی می خوره؟

  • ....
۰۵
فروردين
۹۳

دوازده اصل برای رسیدن به مدیتیشن

1- مکانی آرام پیدا کنید و محیطی آرام در آن به وجود آورید . 
2- زمانی را انتخاب کنید که ذهن شما از مشغله های مختلف فراغت بیشتری داشته باشد. ( سحرگاهان و آغاز شامگاهان ) 
3-همیشه در زمان و مکان معین مدیتیشن را انجام دهید .
4- طوری بنشینید که کمر و گردن شما در یک راستای یک خط مستقیم قرار بگیرد و صورت شما به طرف شمال یا شرق باشد . 
5- ترتیبی اتخاذ کنید که در مدت مدیتیشن در آرامش کامل قرار بگیرید . 
6- به نظم تنفسی خود توجه داشته باشید . در آغاز برای 5 د قیقه نفسهای عمیق بکشید و بعد به تدریج به نظم تنفسی عادی برسید.
7- به صورتی نفس بکشید که زمان دم شما در حدود 3 ثانیه باشد . 
8- در ابتدا بگذارید ذهن شما حالت سرگردانی خود را داشته باشد، زیرا اگر برای تمرین سریع کوشش کنید، ناآرامی وجودیتان بیشتر می شود. 
9- حالا نقاط خاصی را برای تمرکز در نظر بگیرید . برای مثال به یکی از چاکراها ی آجنا یا آناتا توجه پیدا کنید . 
10- روش مورد علاقه خویش برای انجام مدیتیشن را به کار ببرید . در تمام طول جلسه بر روی نقطه مورد نظر خویش به تمرکز بپردازید . 
11- مدیتیشن موقعی حاصل می شود که شما به یک تفکر خالص دست یابید ،در حالی که هنوز آگاهی فردی خویش را هم از دست نداده اید . 
12- بعد از مدتها تمرین حالت دو گانگی و ثنویت از میان بر می خیزد و فرد به وحدت ،فوق آگاهی یا (( صمدهی )) دست میابد

  • ....
۰۵
فروردين
۹۳


هیپنوتیزم چیست؟

هیچ یک از حالات هوشیاری دگرگون به اندازه هیپنوتیزم بحث برانگیز نبوده است .حالت هیپنوتیزم را می توان حالت پاسخدهی شدیدی دانست که هیپنوتیزم کننده در یک شخص ایجاد می کند . هیپنوتیزم که زمانی در زمره امور غیبی واسرار آمیز به حساب می آمد اینک در قلمرو بررسی های علمی دقیق قرار داردو مثل سایر حوزه های  پژوهشهای روانشناختی در این زمینه نیز مجهولاتی وجود دارد. تعریفها و توجیهات مختلفی در این زمینه وجود داردکه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

تئوری تلقین پذیری مفرط

رابطه مستقیمی بین تلقین و هیپنوتیزم پذیری وجود داردهرچه شخص تلقین پذیرتر باشد سریع تر و کاملتر هیپنوز می گردد.در حالت هیپنوز تمرکز نسبت به تلقین یا مطلب خاصی زیادتر می گرددودامنه توجه به تلقین یا کلمات هیپنوتیزور شدیدتر می گردد.


تئوری طرد نسبی

طبق این نظریه انسان دارای دو ضمیر آگاه و ناخودآگاه است. ذهن ناخوداگاه انسان قادر به استدلال استقرایی نیست وفقط به صورت قیاسی به تفکر و نتیجه گیری می پردازد. این دو ذهن یا ضمیر در هر شرایطی درکالبد فرد وجود دارد. در حالت هیپنوز ذهن خودآگاه مجبور به عقب نشینی می گرددتا ذهن ناخود آگاه باپیشروی جانشین آن گردد. درنتیجه استدلال فرد درحالت هیپنوز قیاسی است.


تعریف هیپنوتیزم از دیدگاه  افراد مختلف:

- ویلیام .اس. کروجر هیپنوتیزم یک واقعیت پزشکی است

- پیررآل: هیپنوتیزم علمی است که به وسیله آن شخصی که موسوم به هیپنوتیزور است بتوانددردیگری به نام معلول یا سوژه خواب مصنوعی ایجاد کند.

- ارنست نولر: هیپنوتیزم  علمی است که به وسیله آن وجدان طبیعی سوژه بر وجدان نهایی و فوق طبیعی تاثیر می گذارد این خاصیت در جمیع اشیاء عالم وجودداردلکن کیفیت آن در شیئی به حسب استعداد او وماده فرق میکند.

- لغت نامه قوانین بلاک: هیپنوتیزم علمی است که در درک ورفتار افراد به کمک دوعامل اثر میگذارد.یکی استفاده از قوانین تلقین پذیری ودیگری رسیدن به حالتی به نام خلسه هیپنوتیزمی.

- دکتر هیلگارد: هیپنوز یک نوع گسست در هوشیاری میباشدیانوعی خیالبافی معطوف به هدف است.

- دکتر کاپلان: هیپنوز حالت یا شرایطی است که شخص می تواند به تلقینات مناسب پاسخ دهد این حالت با تغییراتی  درادراک حافظه و خلق فرد همراه است.

- دکتر هربرت اشپیگل: دردامنه آگاهی بشری اگر حالت آگاهی معلولی در میان یک خط قرار گرفته باشددر یک انتهای این خط حالت اغماء یا بیهوشی کامل ودر انتهای دیگرش هیپنوز یا تمرکز زیاد قرار دارد.حالت خلسه یا ترانس یک باریکه یا نواراز حالت تمرکز وتجمع وضع آگاهی وتوجه انسانی می باشد که بسیاری از محرکات غیر مرتبط محیطی را حذف می کند.


تاریخچه هیپنوتیزم:

هر چند اطلاعات چندانی  درباره نحوه کشف هینوتیزم توسط انسانهای اولیه  نداریم ولی شواهد ومدارک بدست آمده حاکی از کاربرد آن در زمانهای گذشته است. اثر وقایع هیپنوتیزمی  برروی لوحهای سنگی مصرو نیز نوشته های قدیمی و نقاشیهای بدست آمده از دیواره غارها از زمانهای بسیار گذشته دیده می شود حتی در اولین فصل کتاب تورات نیزدر مورد خواب عمیق(هیپنوتیزم) مطالبی بیان شده است. در میان اقوام مختلف نیز این حالت خلسه و جذبه در قالب مراسم گروهی ظاهر شده وپس از هزاران سال هنوز هم به همان صورت تکرار میگردد.

تاریخ هیپنوتیزم نوین با فرانس آنتوان مسمر(1734-1815م)آغاز می شود. وی معتقد بود پدیده های هیپنوتیزمی وابسته به مغناطیس حیوانی هستند.که این جریان مغناطیسی از بدن هیپنوتیزم کننده خارج شده ووارد بدن هیپنوتیزم شونده میشود.بعدها روش وی در درمان بیماریها مسمریسم نامیده شد.

دکتر جیمز برید اولین فردی بود که لغت هیپنوتیزم به معنای خواب را برای این حالت انتخاب کرد. وی ابتدا تصور میکردکه عامل اصلی در هیپنوتیزم نگاه است ولی بعد متوجه شد که هیپنوتیزم جز تلقین شفاهی هیپنوتیزور وتلقین پذیری هیپنوتیزم شونده چیز دیگری نیست. دکتر جیمز اسدیل ودکتر الیوتسون از هیپنوتیزم جهت بیهوشی بیماران ونیز جراحیهای کوچک وبزرگ استفاده نمودند.دکتر شارکو نیز از این پدیده دردرمان بیماران هیستریکی بهره جست.

درطول تاریخ هیپنوتیزم دانشمندان بزرگی مانند فروید شارکو پاولف اریکسون وهیلگارد و... درخشیده وتحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام دادندتا اینکه در سال 1957 انجمن هیپنوتیزم بالینی در آمریکا تشکیل شد.

امروزه از بسیاری از جنبه های هیپنوتیزم درپزشکی, روانپزشکی و دندانپزشکی استفاده می شود.پزشکی جدید معتقد است که بیشتر از 80% بیماریهاو بسیاری از ناتوانیها ناشی از استرس وبویژه انقباضات عضلانی هستند وبا ریلاکس کردن عضلات که طبعاً با آرامش روحی همراه است میتوان از بروز آنها پیشگیری نموده ویا آنها را درمان نمائیم.

  • ....
۰۴
فروردين
۹۳

هرگاه کسی خشم داشت بدانید که: به نوازش و کلام مهرآمیزی نیازمند است.
هرگاه کسی نومید بود آگاه باشید که : به کلماتی که سپاس او را ابراز کنند محتاج است.
و هرگاه کسی حسد می‌ورزید : نیاز دارد دیده شود.
اگر کسی شاکی و گله مند بود : نیاز دارد شنیده شود.
اگر کسی تلخ بود نیاز دارد: مهربانی دریافت کند.
و اگر کسی ستم می‌کند نیاز داشته است که : دوست داشته شود.
اگر کسی بخل ورزد نیاز داشته است که : بخشیده شود.
و همه‌ی این سایه‌ها در "روح و روان" ما نیاز دارند که : عشق بر آن‌ها چون باران ببارد، ببارد و ببارد

  • ....
۰۳
فروردين
۹۳

نردبان موفقیت

ایجاد تغییر و تحول مثبت در زندگی فردی و بالا رفتن از نردبان موفقیت در زندگی آرزوی هر کسی است . نردبان موفقیت شش پله دارد که گذراندن هر یک از آنها اگر به درستی و با کیفیت باشد و شرایط پیش گفته رعایت شده باشد به تدریج شما را به پیروزی و کامیابی نزدیک تر می کند:

پله اول – خودشناسی و خود باوری

در اینجا شما باید به نداهای درونی که از اعماق وجود تان بر می خیزد توجه کنید و آرزوهای قلبی تان را دریابید . سعی کنید از طریق تفکر و تجزیه و تحلیل خود , توانائی ها و استعداد هایتان را کشف کنید.

وقتی که وارد جزیره ناشناخته وجود خویش می شوید چیزهای شگفت انگیزی را مشاهده خواهید کرد . سپس خود را باور کنید و به خود , توانائی ها و قدرتمندی تان ایمان بیاورید . بگویید : می توانم , لذت و احساس خوشایندی که در هنگام گفتن می توانم در شما پد ید می آید با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست . اگر شما اطمینانی مطلق که ناشی از ایمان قوی است در خود به وجود آورید در آن صورت واقعا به انجام هر کاری قادر خواهید بود ولو اینکه د یگران به غیر ممکن بودن آن ایمان داشته باشند پس به خودتان تکیه کنید وهمه چیز را ار خودتان بخواهید , تنها شما هستید که سرنوشت خود را معین می کنید . متاسفانه اکثر مردم اشتباهات و اهمال کاریهای خود را در زندگی به گردن تقدیر می اندازند.

پله دوم – هدفگذاری

وجود هدف برای تعیین جهت حرکت ما در مسیر زندگی ضروری است. وقتی هدفی روشن و چالش برانگیز در پیش داشته باشیم که کمترین تردیدی درباره آن به خود راه ندهیم احساسی عالی به ما دست می دهد پس براساس استعداد ها ، قابلیت ها و خواسته های واقعی خود اهداف بلند مدتی را برگزینید.

بهتر است اهداف چند جانبه ای را در زمینه های علمی و تحصیلی , جسمانی و سلامتی , مذهبی , معنوی , شغلی و مالی و . . . انتخاب کنید. از این طریق تمام ابعاد وجودی خویش را گسترش می دهید. این اهداف را به طور واضح و دقیق مشخص کرده و حتما بر روی کاغذ بنویسید . زمان لازم برای رسیدن به آنها را تعیین و نیز توجه داشته باشید که اهداف باید در باورتان بگنجد و شور و شوقی را در شما برای رسیدن به آنها ایجاد کند.

اهداف خود را همیشه همراه خود داشته باشید و هر روز آنها را مرور کنید و از خود بپرسید :

امروز چه کاری (هر چند کوچک) در راستای اهداف خود انجام داده ام؟ و هر از گاهی به بررسی آنها بپردازید شاید متوجه که اهدافتان خیلی کم بینانه و یا خیلی بلند پروازانه و غیر واقعی است در این صورت به تعدیل آنها پرداخته و حالت متعادلی را به وجود آورید.

پله سوم – برنامه ریزی

برنامه عبارت است از : تعیین اهداف جزئی و کوتاه مدتی که در راستای اهداف بلند مدت قرار دارد – و راه رسیدن به آنها .برنامه ریزی تلاشی ذهنی است که قبل از تلاش فیزیکی یا اقدام به انجام کار صورت گرفته و راه تحقق این اهداف تفکیک شده را معین می کند.

برای طراحی برنامه ای کارآ و اثر بخش باید از تمام واقعیت های مربوط موجود اطلاع حاصل کرده و با دیدی همه سونگر که فرصتها و محدودیتهای محیطی (بیرونی) و قوتها و ضعف های فردی (درونی) را مدنظر قرار می دهد برنامه ای مناسب و انعطاف پذیر در جهت نیل به اهداف تدوین کرد .

در یک برنامه خوب فعالیتی که باید انجام شود , روش انجام , زمان و مکان , منابع لازم و . . . قید میشود.

پله چهارم – عمل و تلاش آگاهانه :

همهی انسانهای موفق اهل عمل و تلاش اند. کسانی که همواره در مورد اهدافشان سخن سرائی می کنند و هرگز دست به عمل نمی زنند موفقیتی نخواهند داشت. موفقیت هیچ ربطی به شانس ندارد . هر چه بیشتر تلاش کنیم و از خود فعالیت و حرکت نشان دهیم به همان اندازه به موفقیت نزدیکتر می شویم.

از آنجا که عمر علاوه بر طول , عرض و عمق هم دارد. هر چه شدیدتر و بهتر کار کنید بیشتر زندگی می کنید چرا که به عرض زندگی تان می افزایید و در نتیجه شاداب تر , سرزنده تر و راضی تر خواهید بود. لذا شما باید حرکت کنید . حرکت باعث رشد و باروری اعتماد به نفس می شود. مستقیما وارد عمل شوید و دست به اقدام بزنید زیرا که اقدام ترس را از بین می برد.

بگویید : باید همین الان شروع کنم و شروع کنید صبر نکنید تا اوضاع مساعد شود ,زیرا هیچ وقت نمس شود . انتظار برای فراهم آمدن شرایط مطلوب انتظاری است که تا ابد به درازا می کشد.

درعین حال , باید توجه داشته باشید که تلاشهایتان آگاهانه , حساب شده و منظم باشد و کارها را از روی فکر و ذکاوت انجام دهید . همیشه به دنبال بهترین راه ممکن باشید. همیشه راه بهتری برای انجام کارها وجود دارد.

پله پنجم – پشتکار و استقامت , صبر و انعطاف پذیری

الف – پشتکار : وقتی که وارد صحنه می شوید و دست به عمل می زنید قسمت عمده ای از کار را به انجام رسانیده اید اما برای تحقق هدف و کسب نتیجه باید حتما پشتکار به خرج دهید و پیگیر باشید . پیگیری کارها مغز را فعال و امید به موفقیت را در شخص بارور می سازد.

اگر در کارها جدیت نداشته باشیم بی استعدادترین افراد مصمم و با اراده نیز از ما پیشی خواهند گرفت چرا که فقدان استعداد , با مقاومت , سختکوسی , نظم, دقت و صبر و شکیبائب قابل جبران است.

پس عزمی آهنین و راسخ پیشه کنید. هرگز از تلاش و کوشش خسته نشوید , آخرین کلید باقیمانده شاید بازگشاینده قفل در باشد.

ب- صبر : صبر داشته باشید , نگذارید مشکلات و موانع شما را ناامید کند .از مشکلات درس بگیریر و از هر خطایی تجربه ای کسب کنید.

ج- انعطاف پذیری : در زمینه راه های رسیدن به هدف تعصب نشان ندهید و به یک راه معین نچسبید . به دنبال هدف نهائی باشید اما در عقاید خود خشک نباشید و قابلیت انطاف داشته باشید . با دوباره سنجی برنامه هایتاندست به ابتکارات و ابداعات جدید بزنید و راه حلهای آسانتر و عملی تر را جستجو کنید. وقتی که صبر و استقامت و انعطافپذیری از خود نشان دهید کامیابی شما را در بر خواهد گرفت و طعم پیروزی را می چشید.

پله ششم – نتیجه گیری :

در صورتی که پله های قبلی به خوبی پشت سر گذاشته شود نتیجه د لخواه خود بخود به دست می آید حتی اگر نتیجه موجود د لخواه و مطلوب شما نباشد جای هیچگونه ناراحتی و تاسف نیست. اصولا هر وضعیتی مانند سکه یک روی خوب و یک روی بد دارد , آن روی خوب را پیدا کنید و جنبه های مثبت را ببینید.

  • ....